آماده سازی استراتژی بازاریابی محتوایی

آماده سازی استراتژی بازاریابی محتوایی

در مقاله ی قبلی ما درباره 2 المان ضروری برای شروع بازاریابی محتوایی صحبت کردیم. اهداف و چشم انداز شما بهترین ابزار برای اندازه گیری ارزش محتوایی است که در کسب و کارتان استفاده می کنید. اما برای این که احتمال موفقیت بازاریابی محتوایی خود را افزایش دهید، شما نیاز به آماده سازی سند استراتژی محتوایی دارید.

در واقع، آماده سازی سند استراتژی خیلی حیاتی است، به طوری که این موضوع یکی از المان هایی است که تفاوت بازاریابان محتوایی موفق را از ناموفق ها ایجاد می کند. با توجه به تحقیقات سالانه موسسه بازاریابی محتوایی، افرادی که سند استراتژی محتوایی را آماده می کنند:

  • بسیار بیشتر احساس موثر بودن و موفق بودن در بازاریابی محتوایی دارند
  • چالش های کمتری با بخش های مختلف بازاریابی محتوایی دارند
  • به صورت عمومی خود را در استفاده از تاکتیک های بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی موثرتر می بینند
  • توانایی بودجه بندی بیشتری برای بخش بازاریابی محتوایی دارند

در این جا چند سوال رایج برای آماده سازی استراتژی بازاریابی محتوایی (یا بهینه سازی استراتژی شما) را بررسی می کنیم:

آیا قالب آماده ای برای استفاده وجود دارد؟: به جرات می توان گفت که هیچ قالبی برای بازاریابی محتوایی وجود ندارد. در واقع شرکت ها باید از نگاه خود، با توجه به نیازها و توانایی های خود استراتژی بازاریابی محتوایی را آماده کنند. با این حال بخش های مشخصی در استراتژی بازاریابی محتوایی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد.

آیا استراتژی من باید به صورت سند باشد؟: الزامی برای ثبت و آماده سازی سند وجود ندارد، اما با توجه به تجربه افراد متخصص در این حوزه، زمانی که شما استراتژی بازاریابی محتوایی را ثبت می کنید، اتفاق جادویی رخ می دهد. این کار باعث یکپارچه سازی و یکسان سازی دید همه افراد تیم می شود.

استراتژی بازاریابی محتوایی من چه مواردی را باید شامل شود؟: پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در آماده سازی استراتژی خود در نظر بگیرید:

  • یک طرح کسب و کار برای خلاقیت: این مورد بستگی به انتخاب شما دارد، اما اگر سازمان شما از فرآیندهای جدید مانند بازاریابی محتوایی استفاده نمی کنند، ممکن است نیاز به توجیه سهامداران و مدیران دارید تا اجازه خلاقیت را به شما بدهند. چرا؟ پاسخ ساده است. این کار به شما اجازه انجام هرکاری در جهت موفقیت را می دهد و در عین حال شکست های احتمالی شما در بخش های مختلف را توجیه می کند. خلاقیت به معنای انجام کاری است که قبلاً انجام نشده است __بنابراین ضمانتی برای بازگشت سرمایه (ROI) وجود ندارد. با استفاده از خلاقیت در استراتژی بازاریابی محتوایی شما می توانید مطمئن شوید که انتظارات هر کس برآورده می شود.
  • یک طرح کسب و کار برای بازاریابی محتوایی: بعد از این که سازمان شما پذیرفت که تجربه و خلاقیت را وارد کار کند، مرحله بعدی ساخت طرح کسب و کار برای خود بازاریابی محتوایی است. البته باید به یک نکته اشاره کنم: این به معنی تضمین بازگشت سرمایه نیست. تلاش برای محاسبه مقدار بازگشت سرمایه از بازاریابی محتوایی از ابتدا ممکن نیست. تا زمانی که شما نتوانید بفهمید محتوایتان چگونه عمل می کند و با چه روندی پیش می رود، محاسبه ROI سخت خواهد بود.
  • توسعه ی پرسونای مخاطب و نقشه محتوا : این مرحله از استراتژی به تیم محتوای شما کمک می کند تا خریداران شما را با اطلاعات دقیق از نیازهایشان شناسایی کنند و با تولید محتوای مناسب در هر مرحله از چرخه خرید به سوالات و نیازهای آن ها پاسخ دهند.
  • انتخاب مناسب ترین کانال: این بخش بر روی انتخاب بهترین مکان برای محتوای تولید شده تمرکز دارد __ به عنوان مثال کدام کانال برای بیشترین خروجی از محتوای‌تان مناسب تر است؟ شبکه های اجتماعی یا سایت یا ایمیل؟

چگونه استراتژی را درون شرکت نهادینه کنیم؟: این موضوع به سازمان شما بستگی زیادی دارد. در برخی موارد، بهترین کار تعیین خلاصه ای هدفمند برای هر یک از ذینفعان و مدیران واحدهای مختلف است. اگر بدین شکل نمی توانید فعالیت کنید، می توانید به صورت امتحانی بخشی کوچک از استراتژی را اجرایی کنید و به موفقیت برسانید. با استفاده از این موفقیت می توانید برنامه محتوایی را در کل شرکت اجرایی کنید.

باید توجه کنید که قوانین و برنامه های محتوایی را بر اساس نیازها و اهمیت های مخاطبانتان تعیین کنید. بر اساس این نیازها تصمیم گیری کنید و بازدهی و موفقیت برنامه ریزی‌تان را با این اهداف پیش ببرید.

آیا استراتژی بازاریابی محتوایی با استراتژی محتوا متفاوت است؟: بله! با وجود این که اکثر افراد این موارد را به جای هم به کار می برند، اما در این جا تفاوت این دو را بیان می کنیم:

  • استراتژی بازاریابی محتوایی: بازاریابان محتوا داستانی که سازمانمان می خواهد بیان کند را طراحی می کنند و توسعه می دهند. آن ها بر روی درگیری شدن مخاطب با محتوا به منظور کسب سود تلاش می کنند.
  • استراتژی محتوا: در مقابل، استراتژی بازاریابی بر روی آماده سازی،نشر و پوشش محتوای مفید و مناسب تمرکز می کند. در واقع استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا محتوا را به عنوان سرمایه ای برای کسب و کار مدیریت کنید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *