4 روش کاربردی استفاده از اطلاعات برای دیجیتال مارکترها

۴ روش کاربردی استفاده از اطلاعات برای دیجیتال مارکترها

بدون شک امروزه بهترین دوست بازاریاب ها دیتاها و اطلاعات هستند. مجله فوربس نوشته است که 56% بازاریاب های کلاس بالا، بسیار علاقه دارند تا از پلتفرم های آنالیتیکس و اطلاعات آن استفاده کنند و 64% درصد مدیران بازاریابی متوجه شده اند که دیتاهای بازاریابی برای موفقیت در اقتصاد جهانی بسیار حیاتی می‌باشد. اما، همانطور که اهمیت دیتاهای بازاریابی به سرعت در حال رشد می‌باشد، مرز بین هنر و علم نیز در حال محو شدن است. آیا بازاریابی یک هنر است یا یک علم سخت؟برای پاسخ به این سوال باید گزارشی که در سایت MediaMath آمده بخوانیم. در این گزارش اشاره شده است که نزدیک به دو سوم بازاریابان گزارش کرده اند که در سال اخیر هزینه آن ها برای بازاریابی و تبلیغات داده محور افزایش یافته است. بهرحال، با وجود این افزایش هزینه، تنها 19% بازاریاب ها تلاش های خود را ردیابی و آنالیز کرده اند تا گزارش بهتری دریافت کنند. این یعنی، تقریبا 69% بازاریاب ها برای بازاریابی داده محور هزینه کرده اند، اما فقط 19% آن ها از این اطلاعات برای بهبود کارهای خود استفاده می‌کنند. خیلی بد است!

داده های بازاریابی باید برای تصمیم گیری درست، بهبود سرعت کارها و افزایش لید استفاده می‌شود. اگر شما همه زمان تان را صرف جمع آوری دیتا از منابع مختلف کنید، عملا زمان و سرعت را در نوآوری از دست خواهید داد. در حقیقت تنها 19% بازاریاب ها عملکرد خود را پیگری و اندازه گیری می کنند. بخصوص اینکه فکر می کنند مشکلی از این بابت وجود ندارد.

استفاده از اطلاعات و دیتا نباید دشوار باشد. در این مطلب، ما چهار روش برای دیجیتال مارکتینگ مطرح می کنیم که اطلاعات و دیتاهای جمع آورده شده  می تواند بکار بیاید

  1. همه لید های خود را در یک مکان جمع کنید.4 روش کاربردی استفاده از اطلاعات برای دیجیتال مارکترها

Netskope گزارش کرده است که امروزه دپارتمان بازاریابی به طور میانگین از 67 اپلیکیشن استفاده می کنند در حالیکه skyhigh می گوید که میانگین هر یک از کارکنان از 36 سرویس ابری در کار خود استفاده می کند. جای هیچ تعجبی نیست که مردم نمی‌خواهند اطلاعات همه اپلیکیشن ها را انتقال دهند.

بهرحال، اگر همه لید ها در یک اپلیکیشن مرکزی ( ایده آل تر این است در یک پلتفرم باشد) جمع آوری شود، اطلاعات خیلی بهتری گزارش می شود. با یکپارچه سازی همه برنامه های جانبی شما می توانید به سرعت و به آسانی ببینید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

برای بسیاری از برنامه های ابری، یکپارچه سازی های خارج از بسته وجود دارد که شما می توانید آن را بین برنامه های خود تنظیم کنید و اگر این فن کار نکرد می توانید از پلتفرم های یکپارچه سازی استفاده کنید. ممکن است شما سیستم یکپارچه سازی داشته باشید ولی مهم این است که یک سیستم ثبتی انتخاب کنید که بتواند خطاها و تکرار ها رو کنترل نماید. به عبارت دیگر حتی اگر شما اطلاعات را از برنامه ای به برنامه ی دیگر جابه جا و دنبال کنید، فراموش نکنید که شما نیاز به اطلاعاتی دارید که به عنوان هاب از آن استفاده کنید.

با توجه به زمانی که برای ساخت این ارتباطات در طولانی مدت طی می شود، گروه Aberdeen متوجه شد که اطلاعات و آنالیز های کاربران با یکپارچه سازی همه تکنولوژی های بازاریابی به میزان 57 درصد اثر بخش تر می شود.

  1. اطلاعاتی که به شما می رسید را دریافت کنید.

    4 روش کاربردی استفاده از اطلاعات برای دیجیتال مارکترها

خیلی سخته که شما هر روز به سایت گوگل آنالیتیکس یا دیگر سایت های تجزیه و تحلیل بروید و تا وضعیت خود را ملاحظه کنید. اما داشتن اطلاعات حساس از عملکردتان باعث خواهد شد تا تصمیمات بازاریابی شما موثر تر گرفته شود.

خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید بدون انجام دادن کار اضافه ای یا لاگین شدن در اپ برای گرفتن گزارش، دیتاهای خوبی را ثبت نمایید. به عنوان مثال می توانید آنالیز Mixpanel را در slack دریافت کنید یا از ابزارهایی برای دریافت آلارم زمانی که فردی کتابی را از سایت شما دانلود می کند استفاده کنید.

این باعث می‌‌شود اطلاعت مورد نیاز در طول روز ساخته شود و از نرخ تبدیل و درگیری مخاطبان خود با سایتتان آگاه تر شوید. همچنین تاثیرات مثبتی در برنامه ریزی آینده شما خواهد گذاشت و تصمیم گیری های هر روزه بهتری خواهید گرفت.

  1. فرآیند اتوماسیون غنی کردن لید ها4 روش کاربردی استفاده از اطلاعات برای دیجیتال مارکترها

چون در فرآیند غنی سازی لید ها اطلاعات به صورت دستی وارد می‌شود ، این کار می‌تواند خسته کنند باشد. این لید ها اغلب لازم است که در چرخه فروش قرار گیرد و این نیز ممکن است خسته کننده بنظر برسد. مارک متروکولا، مدیر رشد Sonder می‌گوید :” غنی سازی لیدهایمان یکی از مهمترین استراتژی های کلی رشد است و ما با استفاده از فرآیند وظایف مردم ( People task) این فرآیند را اتوماسیون می کنیم. هدف من همیشه این بود که یک قیف تولید خوب بسازم  تا باعث افزایش کاربر شود. و نرخ تبدیل این مسیر را افزایش دهد. لازم است که یک فرآیند سیستم گرا باشد، یعنی اگر شما نتوانستید به من معیارها را نشان بدهید، سیستم شما احتمالا کار نخواهد کرد.”

اگر بتوانید چرخه کار انسان ها را اتوماسیون کنید زمان زیادی را ذخیر خواهید نمود. زمانی که لید جدیدی وارد می‌شود، با تکنولوژی درست، اطالعات به صورت اتوماتیک به پروفایل CRM یا اپلیکیشنی که انتخاب کردید اضافه خواهد شد. بدون اینکه نیازی باشد تا وارد برنامه شوید یا هدایت  پروفایل لید را بدست بگیرید.

اتوماسیون سازی جریان های کاری انسان ها یک امر ضروری برای مواردی است که نیاز به قضاوت افراد دارد. مانند پذیرفتن یا رد کردن افراد بر اساس مواردی که ثبت شدند.

  1. بخش بندی تلاش های بازاریابی

4 روش کاربردی استفاده از اطلاعات برای دیجیتال مارکترها

خیلی از بازاریاب ها آرزو دارند یک روش بدون دردسر برای بخش بندی لید ها داشته باشند – مخصوصا بر اساس عادت های خرید، مانند اینکه کدام مشتری در گذشته خرید کرده است. بهرحال، اپلیکیشن های بازاریابی ایمیلی برای نگهداری میزان بیش از اندازه ای از اطلاعات ساخته نشده اند و آن ها برای طراحی و ارسال ایمیل هستند.

برای بخش بندی، شما نیاز دارید از دیتا و اطلاعات اپلیکیشن های دیگر استفاده کنید. برای مثال، انتقال داده ها از اپلیکیشن های تجارت الکترونیکی (eCommerce) به پلتفرم بازاریابی اتوماسیون، برای دانستن اطالاعات گذشته خرید هر فرد. و اگر به دنبال بخش بندی اقدامات غیر تجاری هستید، باید از اپلیکیشن های CRM استفاده کنید، یا پلتفرم های وابسته به آن که همه اطلاعات را برای شما ارائه می کند و می توانید بر اساس سایز شرکت، موقعیت، برنامه ریزی ، تاریخ تولد و… بخش بندی کنید.

با بخش بندی درست نیز مشاهده می کنید نرخ هایی مانند نرخ باز کردن ایمیل نیز افزایش می یابد. Tara Humpris مدیر دیجیتال مارکتینگ WavHello این را تجربه کرده است و می گوید که :” ادغام کردن برای بازاریاب ها خیلی بزرگ است، اما من فکر میکنم چون تکنیکال بنظر می رسد نادیده گرفته می شود. ادغام کردن نه تنها به ما این اجازه را داد تا نقشه سفر مشتری را بررسی کنیم، بلکه با ارسال ایمیل بخش بندی شده بازار، مشتریان تکراری ما به میزان 65% افزایش یافت.


با ادغام و اتوماسیون سازی شروع کنید.4 روش کاربردی استفاده از اطلاعات برای دیجیتال مارکترها

مطالعه ای که در سال 2017 توسط شورای صنعتی MarTech انجام شد به این نتیجه دست یافتند که بازاریابان سطح بالا از استفاده از تکنولوژی زیاد محروم هستند ( حدود 50%) و بعد از آن نیز مشکلات با تکنولوژی های ادغام ( حدود 49%) قرار دارد. اولین قدم برای غلبه بر این چالش این است که از تعدازیادی از ادغام های پیش ساخته خارج از جعبه استفاده شود. با تعدادی کلیک اطلاعات از برنامه ای به دیگری جریان پیدا می کند. سرانجام ممکن است که شما با این ادغام پیش ساخته به مشکل بخورید چون حجمی که نیاز دارید کم است. حالا باید قدم دوم را بردارید : پیدا کردن یک پلتفرم که هم شما و هم IT احساس راحتی کنید.

مراقب باشید انتخاب یک ابزار ساده پلتفرم های ادغام DIY که اغلب بازاریاب ها استفاده می کنند ممکن است که مشکل ساز شود – شما نیاز دارید که از پخش شدن داده های بد و تکراری جلوگیری کنید. خیلی از شرکت های بزرگ می گویند که بزرگترین چالش بازاریابی آن ها در انتقال موفق اطلاعات، کمبود اطلاعات با کیفیت و کامل است.

در عین حال، پلتفرم های ادغام سنتی و خیلی پیچیده هزینه زیادی در برخواهد داشت و زمانی زیادی به خود می گیرد، در حالی که در بازاریابی نیاز به چابکی و سرعت داریم. هولگر مولر معاون رییس Constellation Research می گوید که برای خیلی از بخش ها،دو دسته فروشنده داریم : یکی که سنتی است و از پیش فرض حرکت می کند به سمت ابری و دیگری که اصالتا ابری می گویند که تلاش می کند تا از بخش پیش فرض حمایت کند.

در پایان باید گفت که پلتفرم ادغام شما باید هوشمندانه کار کند، نه اینکه مانع بهره وری شما شود. شما از چه متدی برای دیتا و اطلاعات خودتان استفاده می کنید؟ چگونه از این مقاله استفاده خواهید کرد؟ در بخش نظرات بگویید تا بیشتر در این باره با هم صحبت کنیم.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *