چرا هر کسب و کاری باید یک وبسایت داشته باشد؟

ضرورت داشتن وبسایت

در عصر حاضر و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، رفتار و مطالبات مشتری ها نیز دچار تغییرات قابل توجهی شده است. امروزه شمار کسانی که با استفاده از اینترنت کسب و کارهای مورد نیاز خود را جست‌وجو و رصد می کنند، بسیار زیاد شده است. پاندمی کرونا ثابت کرد کسب‌وکارهایی که حضور فعال در فضای آنلاین داشتند در این دوران بحرانی ضرر و آسیب کمتری دیدند. در برخی موارد حتی رشد قابل توجهی نیز داشتند.

بسیاری از کسب‌وکارهایی که خدمات آنلاین و به ویژه یک وبسایت قدرتمند داشتند، توانستند تعداد مشتریان و فروش خود را افزایش دهند. اما دغدغه اصلی صاحبان کسب و کار نداشتن اطلاعات کافی در زمینه‌ی تکنولوژی‌های روز است و به همین دلیل از پرداخت هزینه یا مدیریت وبسایت هراس دارند.

ما در این مقاله قصد داریم راه حلی برای این موضوع مطرح کنیم. برخی از پرسش‌های اصلی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم شامل موارد زیر است:

  • آیا راه اندازی وبسایت برای کسب و کار من مناسب است؟
  • چگونه بهترین طراح وبسایت را انتخاب کنم؟
  • هزینه‌ی راه اندازی یک وبسایت خوب چقدر است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا  7 مورد از مهم ترین دلایل لزوم ایجاد وبسایت برای هر کسب و کاری را بشناسید:

1_ داشتن وبسایت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد؛

اعتبار نقش مهمی در توسعه کسب و کار و افزایش سهم از بازار دارد. یکی از دلایلی که شما باید یک وبسایت داشته باشید این است که یک وبسایت مناسب به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشد. در واقع شما با ایجاد وبسایت برای کسب و کارتان به مشتری های بالقوه خود نشان می دهید که در کارتان حرفه ای هستید.

امروزه کسب و کارهایی که بخش آنلاین و به خصوص وبسایت ندارند، خیلی کمتر دیده می شوند و به نوعی فاقد اعتبار و قابلیت های کافی برای نیازهای روز متقاضیان می باشند.

اگر با شرکت‌های خارجی در ارتباط باشید حتما متوجه اهمیت وبسایت برای آن‌ها شده‌اید. در واقع می‌توان گفت ملاک اعتبار شرکت یا کسب و کار شما داشتن سایت با اطلاعات کافی از شماست. ایجاد یک وبسایت معتبر تأثیر اولیه خوبی بر بازدیدکننده گان دارد و در آنها اطمینان مضاعفی نسبت به شما، محصولات و خدماتتان ایجاد می کند.

مشتریان شما می توانند از طریق وبسایت به راحتی به اطلاعات کسب و کار شما دست پیدا کنند و هر گونه سؤال و ابهامی را با شما در میان بگذارند.

همچنین می توانید گواهی‌نامه‌ها، جوایز و دست آوردهایی که کسب کرده‌اید را در این وبسایت به نمایش بگذارید، تا بیش از پیش اعتبار کسب و کار خود را به مشتریانتان نشان دهید.

2_ داشتن وبسایت، مشتری‌های شما را دو چندان می‌کند؛

سایت مشتریان شما را چند برابر می کند

دارا بودن یک وبسایت بهینه سازی شده و در دسترس می تواند شانس شما را در جذب مشتری به شدت بالا ببرد. در واقع زمانی که یک نفر محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را جست‌وجو می‌کند، اگر وبسایت شما فعال و بهینه سازی (سئو یا SEO) شده باشد در نتایج جست و جوی گوگل جزو اولین سایت هایی است که به مخاطبان پیشنهاد داده می شود. همین موضوع باعث دیده شدن بیشتر وبسایت شما، بالا رفتن تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش و رونق در کسب و کارتان می شود.

البته توجه کنید که داشتن وبسایت به تنهایی برای بالا رفتن مشتری کافی نیست. همزمان با راه اندازی وبسایت باید فرآیندهای فروش و قیمت گذاری خود را بهینه کنید.

دور از واقعیت نیست که شمار مشتریانی که از طریق گوگل جذب کسب و کار شما می شوند، خیلی بیشتر از مشتریانی است که در بستری غیر از اینترنت، ممکن است با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

3_ می توانید برند خود را از طریق یک وبسایت ساده ثبت کنید؛

به اثبات رساندن برند هر کسب و کاری یکی از مهم ترین اقدامات در جهت کسب موفقیت و سوددهی و ماندگاری آن است. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ی “برند چیست؟” را مطالعه نمایید. با ایجاد یک وبسایت و مشخص کردن اینکه شما که هستید، چه محصولات و یا خدماتی برای ارائه دارید و همچنین چه دغدغه ها و اهدافی دارید، می توانید شانس جذب مشتری را برای کسب و کار خود تا حد زیادی بالا ببرید.

برندسازی می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند. این اقدام بدون وبسایت بسیار دشوار است، چرا که مشتریان نمی توانند به اطلاعاتی که از کسب و کار شما نیاز دارند به راحتی دست پیدا کنند. دستیابی به این هدف از طریق وبسایت همچنین می تواند در مشتریان شما اعتماد خدشه ناپذیری نسبت به برندتان ایجاد کند.

4_ با ایجاد وبسایت می توانید محصولات، خدمات، تخفیفات و پیشنهادهای ویژه‌تان را به طور واضح در معرض دید همگان قرار دهید؛

فروش محصول از طریق سایت

بهترین بستر برای معرفی محصولات و خدمات شما یک وبسایت حرفه‌ای است. شما در این فضا می‌توانید با قرار دادن عکس های جذاب و با کیفیت از محصولات و کسب و کارتان به جذب مشتری درست بپردازید و حتی آنان را به حضور فیزیکی در محل کار خود تشویق کنید.

همچنین می توانید جلوه بیرونی کسب و کار خود را مدیریت کنید و با در نظر گرفتن تخفیفات و پیشنهادهای ویژه به جذب مشتری بپردازید. کافی است در این زمنیه کمی خلاقیت به خرج داده و یک وبسایت جذاب و متفاوت بسازید تا روز به روز به تعداد دنبال کننده ها و مشتریان کسب و کار خود بیفزایید.

ساختن تیزرهای تبلیغاتی به صورت عکس، ویدئو یا انواع محتواهای دیگر و بارگذاری آنها در وبسایتتان باعث می شود که کاربران وقت بیشتری را در وبسایت شما بگذرانند که این خود موجب کسب سود اقتصادی برای شما می شود. دو مقاله‌ی “انواع محتوا” و “بازاریابی درونگرا چیست” به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

۵_ از طریق وبسایت به مشتریان خود نزدیک شده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؛

وبسایت در واقع فضای مناسبی برای ارتباط برقرار کردن شما با مشتریانتان و تبادل اطلاعات و آگاهی از نظرات آنها است. مشتریان شما می‌توانند از طریق وبسایت سؤالاتی که در مورد محصولات و خدماتتان دارند را بپرسند و از همه گزینه‌هایی که در اختیار دارند، آگاه شوند.

شما نیز از این طریق به اطلاعات مفیدی در مورد دیدگاه مشتریان نسبت به کسب و کارتان و همچنین خواسته هایی که از شما دارند دست پیدا می کنید.

مزیت دیگری که این موضوع برای شما دارد، این است که می توانید از اطلاعات شخصی مشتریان خود به منظور شخصی سازی پروفایل آنان استفاده کنید و به نوعی به آنها اطمینان دهید که چقدر برای شما مهم هستند. این موضوع کمک شایانی به گسترش فروش و رونق در کسب و کار شما می کند.

 ۶. با ایجاد یک وبسایت برای کسب و کار خود، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید؛

فرض کنید در یک جمعی از دوستان قرار گرفته‌اید و درباره کسب‌وکارتان توضیح می‌دهید. دوستان شما تمایل دارند بیشتر درباره خدمات و یا محصولات‌تان اطلاعات داشته باشند. اینجا شما یا باید وقت بگذارید و هر کدام از محصولات یا خدماتتان را توضیح دهید و یا خیلی ساده تنها آدرس وبسایت‌تان را به آن‌ها معرفی کنید تا خودشان بتوانند به این اطلاعات دست پیدا کنند.

شاید یکی از مهم ترین دلایل پیشی گرفتن یک کسب و کار نسبت به رقبای خود، داشتن وبسایت باشد. در واقع کسی که به صورت آنلاین شما را پیدا می کند، از محصولات یا خدمات شما خوشش آمده و یا به آن نیاز دارد و مطمئناً مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما است. حتی ممکن است مشتریان محصولات و خدمات شما بخواهند بدانند که چطور می توانند با شما در ارتباط باشند.

اگر شما وبسایت داشته باشید، این علاقمندان می توانند به راحتی به اطلاعات محصولات و خدمات شما دست پیدا کرده و شانس فروش بالاتر را برای شما به ارمغان بیاورند. و چنانچه کسب و کار شما فاقد وبسایت باشد، مطمئناْ این رقیب شماست که توسط یک مشتری آنلاین انتخاب می شود.

7_ ایجاد وبسایت موفقیت کسب و کار شما را در طولانی مدت تضمین می‌کند؛

در سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۴.۵۴ میلیارد نفر (یعنی ۵۹ درصد از جمعیت جهان) از اینترنت استفاده کرده‌اند و تعداد بیشتری هم آنلاین بوده‌اند. بدون یک وبسایت فعال، کسب و کار شما از چشم این جمعیت قابل توجه به دور می‌ماند.

در واقع امروزه بازار هر کسب و کاری فقط به منطقه یا مناطق اطراف آن محدود نیست. اگر نمی خواهید در عصر دیجیتال از بازار جهانی محروم باشید کسب و کار خود را با تأسیس یک وبسایت، آنلاین کنید.

جمع بندی

حال که با اهمیت وبسایت آشنا شدید، در بخش نظرات دیدگاه‌های خودتان را برای ما ارسال کنید. آیا مزیت‌های دیگری برای داشتن یک وبسایت می‌شناسید؟ آیا با بازاریابی محتوایی آشنایی دارید و از آن استفاده کرده‌اید؟

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *